Reakce na kritiku firmy Bosch Jihlava v médiích
Jistě ani vám neuniklo, že se společnost Bosch stala terčem kritiky v médiích za to, že se nechce podílet na spolufinancování stavby hokejové arény v Jihlavě. Firmu Bosch Diesel kritizoval zástupce magistrátu radní David Beke z ODS.
„Město je dlouhodobě směrem k firmě BOSCH velmi vstřícné a kdybych si teď bez nějaké hlubší analýzy měl odhadnout, tak si dokonce myslím, že město finančně firmu BOSCH přímo či nepřímo různými projekty či aktivitami podporuje ve větší míře než je tomu naopak (školka, byty, investice,...). „
Protože v argumentaci pan Beke zneužil i zaměstnance Bosche, tak se k celé záležitosti vyjádřím za naši organizaci já.
Kde se bere v zástupci magistrátu ta drzost kritizovat kohokoli, že se nechce podílet na megalomanském projektu, o kterém ještě dnes netuší, kolik bude stát peněz. Každopádně to pobouřilo spoustu z Vás, kteří se na mě v tomto obrací. Pan Beke mimo jiné psal, že díky hokejové aréně můžeme mít spokojenější zaměstnance. Pan Beke vůbec netuší, že jak firmy, ale i zaměstnanci aktuálně čelí asociální a všehoschopné vládě, kde jsou vůdčí silou jeho spolustraníci. Zaměstnanci díky tomu řeší daleko závažnější věci, než stavbu arény, řeší jak zaplatí účty, jak se dostanou díky cenám benzínu do práce, čím v zimě a za jakou cenu budou topit a jestli na to vůbec budou mít. Odbory pro ně u zaměstnavatele dohodly mimořádný příspěvek 20 tisíc korun, což v této nejisté době i pro firmu Bosch nejsou malé peníze. Pan Beke a další by si měli uvědomit, že pokud bude mít Bosch nějaké „zbytečné peníze'' tak odbory budou požadovat, aby je dostali zaměstnanci, v žádném případě ne magistrát v Jihlavě na cokoli.
Teď něco málo k těm výčitkám ohledně toho, jak magistrát v Jihlavě Bosch podporuje.
Školka pro zaměstnance byla důležitá priorita odborů v Boschi a toto téma jsme přes zaměstnavatele tlačili už před cca 15 lety. Před cca 10 lety byl Bosch dokonce rozhodnutý celou školku zaplatit. Na magistrátu v Jihlavě se střídali stejné strany a školka pro zaměstnance Bosche, občany Jihlavy, přes sliby dlouhá léta nebyla. Mezitím se samozřejmě stalo spoustu věcí i v automobilovém průmyslu a centrála již nebyla ochotná zaplatit stavbu školky, ale byla ochotná ji dotovat. Po cca 15 letech tedy školka stojí a Bosch ji podporuje. Město na tom mohlo vydělat více, to ale chtělo politickou odvahu a schopnost školku prosadit před více, jak 10 lety.
Ale nebyla to jen školka, jsem také již pamětník, tak tu napíšu, jak se město Jihlava stavělo v minulosti k žádostem firmy Bosch. V rámci naší firmy mělo vzniknout vývojové centrum s administrativním zázemím, což by přineslo nárůst zaměstnanosti. Bosch žádal město Jihlava o možnost stavět na závodě 3. K tomu bylo potřeba vykácet kus přilehlého lesa. Bosch byl ochoten zaplatit jakoukoli cenu a vysázet stromy jinde, kde by to bylo zapotřebí. Než se Jihlava rozhoupala, tak se rozhodlo, že závod bude stát v Budějovicích. V té době Bosch Jihlava 6500 zaměstnanců, Bosch České Budějovice cca 2000 tisíce zaměstnanců. Dnes Bosch Jihlava cca 4500 zaměstnanců, Bosch České Budějovice 4000 tisíce zaměstnanců. Jsem přesvědčený, že váhavost Jihlavy nám tehdy dost ublížila.
Pan Beke dále zmiňuje investice. V úterý máme jednání s řediteli JhP a já se budu ptát, jak nám magistrát Jihlava pomáhal s investicemi v Jihlavském závodě. Spíše to ale bylo jen plácnutí do vody.
V celém článku nic pěkného o Boschi nepadlo, ani obrovská podpora vánoční atmosféry v Jihlavě, která trvá doposud i když opět díky hlouposti zástupců města Jihlavy v menší míře, než v minulosti.
Na jednání s vedením závodu budu apelovat na ředitele JhP, aby jakoukoli případnou podporu pro Jihlavu vážila na lékařských vahách a spíše ji směřovala ke Kraji Vysočina.
Závěrem, hokejovou halu fanouškům v Jihlavě ze srdce přeji, je šílené, že město Jihlava dopustilo, aby ji musel statik nechat zavřít, a jeden z nejúspěšnějších hokejvých klubů v historii ČR musel hrát mimo Jihlavu, je to opět vizitka předchůdců pana Bekeho. Ono je ale jednodušší to hodit na velké firmy, které ten průšvih nehodlají platit.
Přidáno 30. 11. 2022, autor: Roman Bence